Netflix a mai anulat un serial dintre cele pe care le-a produs in faza experimentala, tot pentru doua sezoane. Popularitatea serialelor serviciului TV streaming este un lucru de pus sub semnul intrebarii, avand in vedere faptul ca o asemenea practica este deja o traditie pentru Netflix, care incheie aproape orice serial dupa doar doua sezoane. Acum, este vorba despre The OA, o drama SF, si un serial care a fost creat de Brit Marling si Zal Batmanglij si care a aparut pe platforma in 2016. Desigur, nu a mai fost continuat timp de trei ani de zile, pana cand producatorii s-au decis sa-l incheie la al doilea sezon, care a fost lansat in martie 2019. Sunt sigur ca serialul in sine nu avea prea multi fani, insa cei care sunt fani ai serialelor Netflix trebuie, de obicei, sa astepte un an sau doi pentru a vedea al doilea sezon din serialele care le-au atras atentia… doar ca sa se trezeasca ca acest al doilea sezon este ultimul al serialului. Cu alte cuvinte, totul merge conform traditiei.

Netflix nu face exceptie nici pentru serialele cumparate de la alte productii. Dam ca exemplu serialul Lucifer, un serial cu 3 sezoane pe care cei de la Fox il anulasera din cauza audientei slabute pe care o avea pana atunci. Anul trecut, la 15 iunie 2018, Netflix a anuntat ca a cumparat serialul de la Fox, si ca va filma un nou sezon. Sezonul 4 din Lucifer a debutat pe 8 mai 2019, iar serviciul de streaming lucreaza la un nou sezon al serialului, al 5-lea si ultimul. Pai daca procedeaza astfel cu productiile cumparate de la altii, ce sa mai spunem despre propriile productii? Care e faza cu aceasta politica? Ei bine, strategia Netflix, pe scurt, e ca incearca sa obtina maximum de beneficii la cel mai mic cost total. Primele doua sezoane sunt cele care aduc abonati, iar celelalte nu prea mai creeaza aceeasi tractiune. Astfel, prefera sa-l anuleze pentru ca apoi sa lanseze alte producții. Sigur, exista si exceptii precum Stranger Things, Black Mirror si asa mai departe. Dar alea sunt seriale care au devenit suficient de populare pentru a avea propriul fanbase, care sa aduca clienti in plus pentru Netflix. E o strategie de marketing a companiei americane, una care aparent functioneaza foarte bine, pentru ca Netflix isi mentine dominatia autoritara in domeniul TV streaming.

Despre ce era serialul The OA?

Aparent, despre o tanara cu superputeri. In primul sezon, la șapte ani dupa ce a dispărut de acasă, o tanara se intoarce cu abilitati misterioase si recruteaza cinci straini pentru o misiune secreta. Prairie Johnson (Brit Marling) este o femeie ce fusese oarba inainte sa dispara, dar care se intoarce cu o vedere perfecta si cu rani pe spate. Serialul este plin de momente misterioase si de situatii neasteptate, dar, in același timp, este putin bizar, ca sa nu mai spun ca actiunea se desfasoara lent. Recent, Brit Marling a scris pe Instagram ca „nu vom putea sa terminam povestea, dar va promit ca vom crea altele noi”. Convincing.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *