In salile de clasa din intreaga lume, copiii sunt invatati in legatura cu lumea pe care o vor mosteni. Eroziunea pe scara largă, topirea calotelor glaciare, cresterea populației si defrisarile msaive sunt doar cateva din problemele cu care se confrunta planeta in momentul de fata, si care umple manualele de geografie ale elevilor din mai multe tari mai dezvoltate din lume. Nu al celor din Romania, pe noi nu ne afecteaza prea tare aceste schimbari. In orice caz, pentru unii elevi din școala elementara, nu numai ca acest lucru este greu de imaginat, ci este terifiant. Cum inveti un copil despre inundatiile sau incendiile care le-ar putea inghiti casa? Cum inveti un copil despre cum inundatiile si creșterea nivelului marii planeaza asupra unor parti ale tarii lor? Intr-un loc precum Australia, unde catastrofele climatice nu sunt doar comune, dar devin din ce in ce mai prezente, este cu atat mai important sa pregatim copiii pentru viitor. Ce instrument mai bun decat jocul pe care isi petrec deja majoritatea, daca nu tot timpul liber? Minecraft este raspunsul.

Un instrument pentru educatie

Printre atatea resurse educationale, este greu sa gasesti unul cu mai mult entuziasm din partea studentilor decat Minecraft. Elevii se implica in mod activ in lectii, alergand spre birourile lor pentru a folosi platforma open-play in moduri interesante si inovatoare — totul sub supravegherea profesorilor care au conectat punctele dintre curriculum si creatie. Este corect sa spunem ca Minecraft a estompat linia dintre joc si instrument mai bine decat aproape orice alt joc popular din ultimul deceniu. In ciuda faptului ca a fost folosit de ceva vreme ca instrument educațional — Minecraft Education a fost publicat pe 1 noiembrie 2016, iar Departamentul Educatiei din NSW a oferit de atunci acces gratuit la Minecraft: Education Edition tuturor scolilor guvernamentale din NSW — jocul incepe sa straluceasca si mai puternic ca resursa pentru educarea studentilor cu privire la problema schimbarilor climatice.

Warwick Goodsell, un profesor de geografie din New South Wales, foloseste Minecraft in sala de clasa cu mare efect de cativa ani. Studentii sai lucreaza impreuna pe un server unde creează si construiesc solutii pentru probleme geografice precum eroziunea, poluarea, planificarea urbana si multe altele. Dar acest lucru nu presupune doar trimiterea copiilor in sala de calculatoare fara vreun plan in vigoare. Subiectele la indemana necesita o gandire serioasa. Pregatirea este jumatate din batalie. „Aveti 20 de minute de explicatie cu teorie – continutul, conceptele – apoi le puneti in discuție in clasa. Apoi iau acele idei si incearca sa le integreze in Minecraft”, a explicat Goodsell procesul educational din spatele acestui proiect extrem de interesant. 

„De exemplu, am inceput sa ne uitam la locuibilitatea si bunastarea, in cazul in care poti proiecta un oras sau un oraș”, a spus el.

El începe prin a le adresa studentilor intrebari precum „Cum ati trai acolo?” si „Care sunt legaturile de transport?” inainte de a le oferi o problema specifica de rezolvat ca si clasa. De la probleme la scara mai mică, cum ar fi planificarea civila pana la pregătirea pentru dezastre naturale, aceste lectii le permit elevilor sa gandeasca critic si sa foloseasca reprezentari vizuale in Minecraft pentru a intelege mai bine realitatea schimbarilor climatice. De la bun inceput, aceste doua elemente au fost reperul pe care trebuia sa-l atinga proiectul: accesibilitate pentru profesori si o povara mai mica pentru elevi, care nu pot avea habar de cum sa rezolve pericolele ce le va afecta viata de adult daca nu sunt invatati intr-o maniera care nu este atat de brutala.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *