In fiecare zi suntem tot mai prinsi in diverse discutii, cu diferite treburi, cu diferite sarcini e indeplinit, atat la munca, dar si acasa si vezi dupa aceea cat de tarziu s-a facut si tu nu ai avut timp pentru exercitiile fizice. Asa ca este prea tarziu sa le faci, esti prea obosit si spui ca le vei face maine. Dar nici maine nu vei avea timp, iar amanarea asta se va lungi la nesfarsit. Un studiu din Lancet Global Health din 2018 arata ca mai mult de un sfert dintre adultii de pe glob nu sunt activi, nu fac exercitii fizice. Din 2001 pana in 2016, procentajul oamenilor care fac exercitii fizice a crescut doar cu un procent. 

Dar nu trebuie sa faci exercitii fizice foarte grele si complexe, este suficient daca fac pe saptamana 150 de minute de exercitii moderate si 75 de minute de exercitii putin mai dificile. Tot de ce ai nevoie este o ora libera, dar in unele cazuri exercitiile dureaza chiar mai putin de o ora. Poti sa iti iei o poza la pranz pentru a-ti face exercitiile. Dar mai intai, trebuie sa stabilesti ce vrei sa obti in urma efectuarii exercitiilor, fie ca vrei sa alergi 20 km in acea zi, fie ca vrei sa iti tonifiezi muschii, fie ca vrei sa scazi in greutate. Abia dupa stabilirea obiectivelor sa iti cauti timpul necesar pentru a le efectua. 

Antrenorul Nike Worthington sugereaza ca ar fi mai eficient daca persoanele si-ar cauta un antrenor care sa le ajute, pentru ca le motiveaza mai mult, dar daca bugetul este motivul pentru care nu poti sa platesti unul, vei fi nevoit sa faci exercitiile de unul singur. El recomanda urmatoarele tipuri de exercitii: ghemuiri, invartiri, apsare si tragere verticala, impingere si tragere orizontala. Combinand aceste tipuri de exercitii iti vei forma un antrenament complet de fiecare data. 

Dar daca te simti mai motivat atunci cand cineva iti explica si te incurajeaza sa efectuezi exercitiile fizice, poti sa te uiti pe canalele de Youtube unde sunt postate o serie de videoclipuri de antrenamente de fitness. Daca vrei sa pierzi in greutate, cele mai potrvite exercitii sunt cele mai ard caloriile cat mai repede, precum exercitiile HIIT, pentru ca sunt niste exercitii dure, intense care solicita foarte mult corpul. Dar ele se pot adapta dupa fiecare nivel, daca esti incepator, dupa 30 de secunde de miscari, te vei odihni tot 30 de secunde, cine are antrenament, poate sa efectueze 45 de secunde de miscari si sa se odihneasca doar 15 secunde. 

Asadar, exercitiile fizice sunt foarte important pentru fiecare dintre noi, dar trebuie sa ne gasim timpul acela in care ne putem ocupa de ele si nu ai nevoie de foarte mult timp, ele se pot realiza chiar si in 30 de minute.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *