Nu credeam ca se vor intrece asemenea limite atunci cand a inceput acest proiect, insa acum pare din ce in ce mai clar ca trupa de vloggeri cantareti a devenit o masina de facut bani. Pur si simplu succesul lui Selly ca vlogger a jucat un rol important. Sau mai degraba acel beef cu Vlad Munteanu, atunci cand constanteanul a lansat primul diss track din acest trend, indreptat spre diversi creatori de continut.

Story time. Trapul incepea sa fie din ce in ce mai ascultat odata cu succesul Satrei B.E.N.Z si al artistilor de la Puglife Entertainment sau Occult Records, in timp ce trendul cu diss trackul intre vloggeri era in voga pe YouTube-ul occidental. Atunci, Vlad Munteanu a aparut cu diss trackul mentionat mai sus si toti ceilalti s-au luat dupa el. Apoi, un beef cu dissuri intre Selly si Munteanu i-a propulsat pe amandoi la capitolul vizionari in vara lui 2017. Dupa care vloggerii au trecut de la dissuri la piese normale, deobicei rap sau trap, pentru ca nu aveau pregatirea sau urechea muzicala necesara pentru a canta alte genuri. Prin decembrie 2017, Selly a creat 5GANG in formula Gami OS, Exploit Beats, Vasco Tataru si Diana Condurache. Progresiv, trupa a lansat din ce in ce mai multe piese, au inceput sa cante live in concert si sa apara pe platforme precum Spotify sau Apple Music, sa semneze contracte cu Global Records.

Au continuat sa aiba succes cu un public de pana in 15-16 ani si mesaje despre bani, imbracaminte, masini. Cantand un stil de muzica pop pe beaturi de trap cu un mesaj similar manelelor. Mult spus cantand, avand in vedere faptul ca, in afara de Exploit (care a iesit din trupa nu de mult), membrii “gang”-ului nu au nici o tangenta cu muzica. Limitele se treceau din ce in ce mai mult, trupa ajungand sa-si “puna in cap” rapperi precum Neli sau Phunk B. 

Si cum succesul te face sa te respecti prea mult pentru a-ti vedea valoarea reala, 5GANG isi spun, in momentul de fata, un brand. Intruchiparea divertismentului online si a noii generatii. Cu piese in care vorbesc doar despre cate fete au in DM-urile pe conturile lor de Instagram si ce pereche de tenisi de 1000 de euro poarta in picioare (tenisi care nici macar nu mai sunt la moda in prezent). 

Filmul 5GANG este, fara indoiala, picatura care umple paharul. Motivul este evident, sunt 100.000 de euro din bugetul de stat alocati unui film despre modul in care 5 vloggeri au reusit sa pacaleasca algoritmul pentru a intra intr-un gen care a dat artisti precum Lil Pump sau Travis Scott. Care, oricat de contestati ar fi de fanbase, sunt apreciati de critici. Sa nu mai spun ca e o colaborare cu Bromania si Pitici Gratis. Ce poate fi mai bine de atat? 100.000 de euro din banii contribuabililor la bugetul de stat directionati pentru productia unui film despre o trupa trap de vloggeri. Si mai erau cetateni care se legau de constructia masiva de biserici. 

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *